Åbningstider og lukkedage

Nye åbningstider pr. 1. juni 2024

Kære forældre og besøgende,

Vi vil gerne informere om, at fra den 1. juni 2024 vil der være nye åbningstider for KKFO'en. Disse ændringer er indført som et led i en omfattende planlagt tilpasning i respons til kommunale budgetbesparelser.

De nye åbningstider vil være:

Mandag til torsdag: 13:45 - 17:00

Fredag: 12:45 - 16:00

Morgenåbning vil forsat være fra 6:15 hver dag.

Disse tider er blevet fastlagt efter en omfattende afstemningsproces med vores forældreråd og er designet til at imødekomme såvel forældres som børns behov bedst muligt under de nye forhold.

Vi forstår, at ændringerne kan kræve tilpasning, og vi er her for at støtte jer. Hvis der er spørgsmål eller bekymringer, er I velkomne til at kontakte vores pædagogiske leder, Jonas Obeid.

Åbningstider frem til 31/5:

Vi åbner på morgenåbningen Randersgade Skole hver dag kl. 6:15.

Åbningstider frem til 31/5:

Vi åbner på morgenåbningen Randersgade Skole hver dag kl. 6:15.

Både Kennedygården og Tryk 16 lukker hver dag kl. 17:00.

I skoleferierne har vi åbent fra kl. 7:00 til 17:00. Oftest slår vi os sammen i en af afdelingerne i ferieperioderne.

Lukkedage:

Vi holder følgende lukkedage i 2023-2024:

Påsken: 25/3, 26/3 og 27/3

Kristi himmelfarts: 9/5

Pinse: 20/5

Grundlovsdag: 5/6

Jul og nytår: 24/12, 27/12, 30/12 og 31/12

Alle institutioner for børn i alderen 0-9 år i Københavns Kommune kan afholde op til 7 lukkedage. Placeringen af disse dage besluttes af forældrebestyrelsen og kan lægges på dage, hvor der i forvejen er et lavt fremmøde af børn.

Ud over de 7 dage er alle institutioner for børn i alderen 0-9 år lukkede d. 5. juni (Grundlovsdag) og d. 24. december (juleaftensdag).

Placering af lukkedage – lavt fremmøde:

Lukkedage må kun placeres på dage med lavt fremmøde, dvs. dage, hvor mange forældre i forvejen holder fri. Det kan f.eks. være mellem jul og nytår, den fredag efter Kristi Himmelfartsdag eller under andre ferieperioder.

I Københavns Kommune defineres et lavt fremmøde som en situation, hvor maksimalt 45% af børnene har behov for pasning. Det er institutionens ledelse, der vurderer, hvilke dage der kan forventes lavt fremmøde. Denne vurdering skal være saglig og afspejle de reelle pasningsbehov hos forældrene, baseret på en forældreundersøgelse.

Alternativ pasning:

Hvis I har behov for pasning på en lukkedag, vil I blive tilbudt alternativ pasning. Denne pasning kan finde sted i vores egen institution, en anden institution inden for klyngen eller netværk, eller i en anden nærliggende institution. Det er vigtigt, at I senest to måneder før en lukkedag informerer den pædagogiske leder, hvis I har behov for pasning, da det har betydning for planlægningen af personalets ferie.

Der vil ikke være tilbud om alternativ pasning, når dagtilbuddet er lukket den 5. juni og den 24. december.