Generel information om skolen

Randersgades skole

- Den lille lokale folkeskole

Randersgades skole er en lille 2 sporet skole midt i København. Den lille skole i storbyen med et globalt udsyn

Vi har en lang historie og både vores fysiske og historiske tilstedeværelse på Østerbro er markant. Vi spreder os over flere matrikler både på Nøjsomhedsvej og Randersgade 16, hvor vores rigtig gode KKFO bor, men i skoletiden holder vi os til Randersgade 38.

Vi har Verdensmålene hængende uden på skolen og dem arbejder vi med og fordyber os i, både i fagene og på tværs af årgange og klasser. Vi sætter ekstra tid af til at bevidstgøre eleverne om Verdensmålene, så de bliver vedkommende og nære. Vi har hvert år en Verdensmålsmesse hvor man kan besøge skolens arbejde for det sidste år.

Vi er en lille skole og kan se når der mangler nogen.

Det betyder, at vi skal være hinandens rollemodeller og bruger de forskellige årgange til at ”løfte” skolens fællesskab.

Alle klasser har en venskabsklasse. 9. klasserne laver Skolernes Motionsdag for de mindste. 5. klasserne er Legepatrulje i frikvartererne og 3-4. klasserne læser for og sammen med 0. klasserne. Fællesskabet betyder noget og vi mødes til samlinger året rundt, synger sammen og spiller julebanko hele skolen og slutter året af med en picnic i Fælledparken og et venskabsløb.

Vi sætter trivslen højt og arbejder forebyggende med enkelt elever og med fællesskaberne.

Vi har gode faglokaler og arbejder med holddeling og tværfaglige projekter, når det giver mening. Vi bruger København som ”Åben skole” – alt hvad byens læringsrum kan benytter vi. Museer, billedskole, filmskoler, lokalområdets udearealer osv.