Klagevejledning vedr. klager om mobning på skolen
Som elev eller forælder kan du klage:
- Hvis skolen eller et uddannelsessted ikke gør det tilstrækkeligt for at forhindre mobning generelt
- For at standse konkrete mobbesituationer på skolen
Klagen skal enten sendes direkte til skolen eller til den kommunale klageinstans for mobning:
Almindelig post:
Den kommunale Klageinstans for mobning
Fagligt Center
Gyldenløvesgade 15
1600 København V
Log ind med NemID for at skrive til Den kommunale Klageinstans for mobning
Telefon
Den kommunale Klageinstans for mobning kan kontaktes på tlf. 30 57 85 13 hverdage mellem 10 og 12, hvor en medarbejder vil modtage klagen.
Ved skriftlig kontakt vil vi bede dig om at sende os følgende oplysninger:
Hvem indsender klagen?
- Navn
- Adresse, postnummer og by
- Telefonnummer
- Din tilknytning til barnet (far, mor, værge eller andet)
Hvem drejer klagen sig om?
- Barnets navn
- CPR-nummer
- Adresse, postnummer og by
- Barnets alder og køn
- Skolens navn og hvilken klasse barnet går i
Hvad klages der over?
Hvorfor vil du klage?
Har du informeret eller talt med skolen(leder, lærer eller andre)?
Har skolen gjort noget for at afhjælpe situationen?
Har du andre oplysninger, der kan være relevante?