Affalds- og Klima Ambassadører

Affalds- og klimaambassadører er uddannelser som nogle elever får på Randersgades Skole.

Begge uddannelser er i samarbejde med Afdelingen for Bæredygtig Udvikling i Børne- og ungeforvaltningen i Københavns Kommune.

12 – 15 elever på 5. årgang bliver uddannet til Affalds Ambassadører, de skal sørge for at holde skolen á jour og up to date med vores affaldssorteringen.

• Er vi stadig på rette vej?
  • Er der noget vi kan gøre bedre?
  • Eleverne identificerer de problemstillinger der er og kommer med idéer til at ændre problemerne.
  • De underviser andre klasser på skolen i sortering m.m.

10-12 elever fra 7.årgange deltager i Klima Ambassadør uddannelsen. Uddannelsen er ca. 7 dage over en periode på 6 uger.

Det er Afdelingen for Bæredygtig Udvikling i Børne- og ungeforvaltningen, der står for uddannelsen, og eleverne er væk fra skolen.

Når de er færdiguddannet, er der bud efter dem til debatarrangementer, de skriver artikler, de holder oplæg og f.eks. har de deltager til Folkemødet på Bornholm, holdt tale til Verdenstimen på Københavns Rådhus m.m.