Genvej – til dit barns digitale liv

Har du hørt om DRs dokumentar ”Alene hjemme på nettet”? Her fortæller 50 børn og unge om grænseoverskridende oplevelser på nettet: Indhold med bl.a. vold, mord, selvskade og seksuelle henvendelser. Mange står helt alene med oplevelserne og snakker ikke med en voksen om det, de har set. Det er svært at starte en samtale mellem forældre og børn.

Hos Genvej – til dit barns digitale liv kan du som forælder få hjælp til at engagere dig i dit barns digitale liv. På www.genvej.org, Facebook og Instagram kan du finde gode råd, hjælp til at starte samtalen med dit barn og viden om bl.a. digitale krænkelser, sociale medier, beskyttelse af privatliv, digital mobning, gaming, skærmtid og digitale fællesskaber.

Genvej er et stærkt partnerskab mellem Ole Kirk’s Fond, Trygfonden og Forbrugerrådet Tænk i samarbejde med Red Barnet, Børns Vilkår, Mary Fonden og Medierådet for Børn og Unge samt en række andre aktører.